Att vänta på Gud. Att växa i Gud och i TRO. Ha tålamod.

Att vänta på Gud.

-Ja man kan vänta på mirakler och man kan vänta på att Gud skall göra något åt ens situation som kan vara mycket svår på olika vis.
Men det finns ju s k Guds regler också som man måste ta hänsyn till och förstå.
Jag har väntat hela mitt liv på olika slags mirakel, för jag har vetat att Gud gör sådana.Jag har fått så många bönesvar och upplevt en god Gud, alltid nära mig…

Men vad är det då man ska ha reda på?
För min egen del vill jag säga att det finns många aspekter och saker att tänka på, att veta, som man inte vet då man är en troende i början av sin tro och inte ens då man trott väldigt länge är det inte säkert att man förstår vad man ska göra och vad Gud kommer att göra.

Det behövs tid och för min egen del många tårar och undervisning i Guds ord, (gärna som självlärd!) för att få veta vad det är som man behöver.
Tiden är en aspekt. Från tiden då man upplever ett problem som ett stort problem som skall lösa och tills Gud sätter allt i rullning kan det gå mycket lång tid. Jag skriver kan, för det kan också gå mycket fort.

Jag menar faktiskt här att VI som individer måste förstå VEM Gud ÄR för att brottas med frågan om mirakel. Läs om Job, som miste allt, men trodde på en framtid. Han hade det mycket svårt men han gav inte upp sin tro, han utvecklades så som Gud ville och därför fick han sina mirakel efter lång lång tid.

SÅ är det i mitt eget liv också, det finns ett bibelord som säger att från den fattige skall allt tas. Då kan man undra om man blir av med allt? Ja så kan det faktiskt vara, och där har jag varit några gånger. I nuvarande läge är det så att det som jag önskade för många år sedan och faktiskt alltid har varit min önskan och bön skulle bli mirakel.. men först nu efter många år är det ett sådant läge att man kan skönja och förstå att något är på gång från Gud, ett mirakel eller flera.

Det är VÄNTAN i detta fallet som jag vill peka på. För under VÄNTAN så utvecklas man åt det håll som Gud vill och då är han villig att ge ett mirakel, för att man tror, för att man väntar och tror, och för att man växer i ande och sanning och kan förstå HUR han vill ha det, för att vilja hjälpa oss i rätt tid.

Ja detta var några ord om just väntan på att bli fri från elände och fri i tanke och ord och sanning, väntan på hjälp från Herren i olika situationer kan vara svår- men hjälpen kommer alltid i rätt tid. Tacka Gud för hans stora nåd. Där vi gått fel av någon anledning och själva har skuld så är det Gud som får oss på rätt spår och leder oss dit han vill ha oss- om vi vill . Det är mäktigt och underbart.

   So hard.  Be faithful

Bilder: Pinterest

Text:

4 thoughts on “Att vänta på Gud. Att växa i Gud och i TRO. Ha tålamod.

  1. Tack Cecilia för information! Ja Gud gör under! Så skönt att se dina rader här, det gör mig glad, då fortsätter det så ska du se. Vi får tacka Gud i allt genom allt.!
    KRAM!

  2. Hej, Maria! Goda nyheter! Min moster har blivit mirakulöst bättre, hon både pratar och äter igen! Jag är så glad, kan knappt tro att det är sant! Gud har besvarat våra böner!! Tack Gud och tack Maria för att du har bett för henne!!

  3. Hej! jag fick ditt mail men inte hunnit svara! Jaa jag ska be nu på en gång, vi hoppas o tror på mirakel! Kära du.. Kram

  4. Hej, Maria! Snälla be för min moster som har alzheimer, fick just veta att hon är döende, de får ingen kontakt med henne! Be för hennes frälsning!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.