Att leva med fibromyalgi, VIDEO. Tänk om man fick vara frisk

674

Att leva med fibromyalgi.  VIDEO:

Tänk…ja tänk om jag vore frisk. Tänk, om jag kunde få känna att jag är utan smärta. Att Gud är med mig det vet jag annars hade jag inte orkat med vardagen. Dagarna är inte lätta.

Jag kan inte styra över mina dagar, jag kan bara försöka överleva och orka. Jag kan inte klara många många av de  saker som andra klarar, jag är ständigt påverkad av smärtor.

Se denna video och förstå att det de säger här tar 5 minuter att se och läsa, men mina besvär har funnits i över 20 år. Varje dag.

Tänk om jag fick vara frisk från fibro och alla andra sjukdomar.

Tack Gud att du är med mig i allt./ NamnlösMaria

Namnlösrosröd

4 thoughts on “Att leva med fibromyalgi, VIDEO. Tänk om man fick vara frisk

  1. Tack! Jag känner dig inte (?) men känner din ande! Det är som du säger! Prövningar, och om vi inte hade dem som frälsta och Jesu lärjungar då vore vi inte hans!Att stå ut varje dag i fruktansvärd smärta…ja vi är INTE ensamma! Men visst är det tufft då man knappt kan klara dagen. När vi möter andra kan vi säga: Jag förstår. för det gör vi ju.
    Nej jag vill inte bli frisk för att segla omkring och inte vara med Gud eller få sämre kontakt. Smärtan har golvat mig totalt och många är de gångerna då jag gråter mig till sömns eller vila. Då känner jag verkligen hans närhet för han hjälper mig i allt detta. det är ett mirakel.Hade jag inte känt honom hade jag inte orkat att leva.Jag vill gå in i evigheten med JESUS! Veta att jag gjort rätt! Då många som inte känner honom vet inte vad de saknar. Men vi ska visa på Jesus i allt vi gör så ofta det går, tack för din omtanke här, berätta gärna vem du är det skulle vara roligt.Tack för bön, det behövs. Jag står i omvälvande saker nu och det är inte lätt,jag ber och tackar! Hälsn och FRID Maria Ja det är NÅD.

  2. Jag känner för och med dig Maria! Varför ska vi lida? För att Jesus sade att vi skulle få bära våra kors. I världen lider vi olika slags betryck. I svaghet fullkomnas styrkan. Kanske är det så att smärtan ödmjukar oss på ett sätt vi inte kommer att förstå till fullo förrän vi står inför Guds ansikte. En troende sade en gång till mig att, -hon inte förstod hur jag kunde vara så glad men ändå leva med ständig smärta. Kanske för att jag är i världen men inte av den? Glädjen i Herren är min styrka och helande finns absolut. Men vad skulle ett sådant innebära? Mindre beroende av Gud och missa biljetten till evigheten? Jag tänker på Petrus som inte ville att Jesus skulle lida. -“Tig Satan sade Mästaren till sin lärjunge. Det är starka ord. Jag vet inte men Herren säger att han inte prövar oss över vår förmåga. Han är också med oss alla dagar intill tidens ände. Och kanske kommer det människor till oss snart med smärtor och sjukdomar värre än de vi har. Är det då möjligt att vi kan känna med alla dessa på grund av det vi tagit oss igenom? Jag ber att Herren vidrör dig just nu på ett påtagligt sätt. Att du känner bekräftelsen på att Han är med dig och beskyddar dig. Hans nåd är dig nog. Omsluten av änglar och uppstånden från det döda tillsammans med Sonen. Guds välsignelser i fullt mått. Och bekymra dig inte för morgondagen som har nog av sin egen plåga.

  3. Hej Lennart
    Det är en dygnetruntsjukdom. året runt.Smärta trötthet och mycket mer, se videon, mage yrsel , följdsjukdomar m m
    Hoppas på att Herren skall hjälpa mig, förmodligen blir det snö o regn nu i början på veckan för då får jag ondare.
    Det är en sjukdom fran satan.
    Ja jag har bett i cirka 20 år om helbrägdagörelse och tro på att få bli frisk.
    Tack att du ber.
    Måste få bli frisk
    Häls maria

  4. Hej Maria!

    Läste om fibromyalgi
    har inte känt till den sjukdomen.
    men det handlar alltså om smärta och trötthet.

    Du, jag tycker att vi ska be till Jesus
    att Han botar dig från denna sjukdom.
    Jag ska tänka på Dig i Bön.
    I Jesus Kristus namn!

    mvh Lennart.S

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.