Att bli frälst, att få en tro, att säga JA till Jesus och att lita på och följa Jesus. Att vända om/Repent.

 

062

Jesus är Herre

 

Hej! Nu har jag lagt in två video som handlar om att Jesus dött för alla människor. Jag hoppas att du som inte vet så mycket om Jesus och hans död och uppståndelse kan hämta styrka härifrån sidan med video och framförallt från bibelverser och artiklar..för att bli frälst, d v s att säga ett JA till Jesus.

Jesus hade lärjungar och han sade till dem: FÖLJ MIG!   De släppte allt och började följa honom, d v s de förstod direkt att de skulle vara med Jesus, genom allt, genom hela hans tid på jorden och även lida för honom även efter han hade dött och uppstått och farit till himmelen. Det vill jag visa med dessa video som följer nu. Du kan kontakta mig här på sidan, här finns mail-adress och det finns kommentarsfält. /Maria

-Jag hoppas att du tyckte om videorna och att de gav dig mod att fortsätta att gå framåt- till Jesus. I länken nedan får du veta hur det går till att VÄNDA OM och komma till Jesus.

-Jag anser inte att det är en frälsningsbön som frälser dig utan din VILJA att bekänna din synd och att vända om, (att inte tro, och allt annat du behöver vända om ifrån, vända om från det gamla livet, få bli räddad). Pingstväckelsen började med detta att människor skulle gå fram och bekänna och be en bön och sedan var man frälst, men många gick genom livet utan att för den skull lärt känna Jesus och följa honom. Jag pratar med många människor och de bekänner inte alltid frälsning men berättar istället stolt att de är LJUMMA kristna! Vad är det?  Det är att INTE känna Jesus på djupet, för gör man det är man sannerligen inte ljummen.

De s k frälsta förstod inte heller varför Jesus var så långt borta ifrån dem. Det har ofta slutat med att man vänt sig bort från tro och gått vidare  i livet fast man då gått med världen, precis som man gjorde innan man fick veta om Jesus.

Så ska det inte vara.

-Jag har aldrig bett en ‘frälsningsbön’, utan jag har sökt och ropat på Jesus från första stund som jag fått veta att han kunde hjälpa mig, jag ville bli räddad och fri att gå med honom, jag har fortsatt att tacka Jesus för mitt liv och alla under i det och att jag fått bli förvandlad och att VÄXA och VÄXA tillsammans med honom under alla år. Jag är frälst och har varit det sedan 1989. Tack gode Gud!

-1995 sade Gud till mig: Jag ska ge dig ett nytt liv! (men det hade jag ju redan fått i frälsningen, men nu skedde det andra saker), det var sex år efter att jag sade ett Ja till Jesus….Alla år var mycket händelserika år där många hemska saker skedde men han VISSTE ju att när jag blev frälst så var det för att jag skulle kunna orka med alla bedrövelser som sedan hände och kunna överleva det, och för att bli räddad för evigheten.

https://gospel.jesuslever.eu/category/att-bli-fralst/    ATT BLI FRÄLST

https://www.youtube.com/user/MariaEvighet  Här hittar du min You tube-kanal

Har du funderingar eller frågor så kontakta mig. /NamnlösMaria

 

 

 

8 thoughts on “Att bli frälst, att få en tro, att säga JA till Jesus och att lita på och följa Jesus. Att vända om/Repent.

  1. Hej Janne. Tack så mycket, små enkla videos för att berätta att Jesus finns för alla människor, att få bli räddad för evigheten, det är viktigt att gå ut med, ja. Jesus lever och skall komma tillbaka, men hur många vet det. Ett fåtal brinnande troende….Alla borde veta
    /Maria

  2. Hej Thomas. Alla vittnesbörd är olika, TACK för ditt. Det visar att Gud handlar olika med oss alla, men frälsningen och vissheten om att han finns är från en och samme ende Gud. Jag tycker att det är ett fint vittnesbörd hur han förde dig fram till sig och till att vara med Jesus och vara viss om att man inte vill synda mer! Synden skiljer oss ju från Gud! Du är hungrig, ja det ska man vara och snart blir du ännu hungrigare än någonsin, ju mer du lär känna skaparen ju hungrigare blir du, men låt hungern bränna så att du inte förhastar dig och inte hör. Gå inte din egen väg, utan bara hans, fråga honom om allt. En del går egna krångliga vägar som leder dem fel.En del blir predikanter på stan då de inte alls kanske skulle bli det, man ser att människor rusar ofta iväg. Det bästa är att låta allt växa fram, Gud har ju ordet och han bestämmer det bästa för oss. Gå in i din kammare och be till den högste.
    Gud välsigne dig! Tack för att du skrev här! OM du vill kan jag ta med det under kategorin vittnesbörd. Ja jag anser verkligen att du är frälst, ja jag tror att du har vänt om. jag har ju träffat dig och du är äkta. FRIDshälsn från Maria o Harri.

  3. Hej Maria. Tack för filmerna och allt gör för Guds rikes skull.

    Jag fann Gud kan man säga. Eller kanke han nådde mig.
    Jag hade vaknat upp ur lögnen vi lever i och studerade allt som var nytt för mig. Om Zionism, frimurare och krafter som styr händelserna och människornas tro och tankar. Jag har knappt haft kontakt med Kristna eller tänkt mycket på Gud i mitt liv tills en dag då jag visade våran lokala Kyrka för min 6-åring. Vi knäböjde framför Korset och jag bad en snabb bön om att ge mig av hans visdom så jag skulle kunna tjäna honom.
    Samma dag, så kom det till mig. Insikten om att Gud är. Att det är sanningen. Jag fylldes av en pirrande känsla i kroppen och jag kunde se en mycket större verklighet än någonsinn tidigare. En sådan härlig känsla av att livet har en mening och vi har en stor uppgift. Jag sov knappt dom närmaste dagarna efter det, men jag var inte trött. Jag var så hungrig på att lära och sprida sanningen. Jag har ingen vilja alls att synda längre. Jag vill göra Guds vilja mer än något annat i världen.
    Är jag frälst? Har jag vänt om? Jag vill tro det.
    Gud välsigne dig Maria min vän.

  4. Hej Cecilia och TACK! för vad du säger, jag mår ju inte bra i kroppen, så det är mäktigt att jag vågade/orkade göra dem o nu kommer det fler. TACK för att du vill prenumerera på kanalen, Det glädjer mig mycket.
    Kram f Maria

  5. Jo, man kan nog kanske lite ana att du är trött och sjuk, men du är så fin ändå! 🙂
    Jag har börjat prenumerera på din youtubekanal!

    Kram
    Cecilia

  6. Hej Cecilia! Tack så väldigt mycket att du gillar videorna. Ja så där ser jag ut..hm, jag är mycket mycket trött och sjuk, men jag kan inte låta bli att göra rösten hörd för Jesus och tron! Det kommer fler videor framöver, de ligger på youtube också. Religiös? NEJ NEJ NEJ. Sant det du säger! Tack att vi får vara hans röst och ljus i mörkret.
    Kram f Maria

  7. Hej, Maria! Bra videor du gjort, trevligt att få se dig! Håller med om det du säger om att inte vara religiös, jag avskyr när folk kallar mig för religiös, för det är det sista jag vill vara!! Religion och religiositet håller ju bara en människa bort från Gud!

    Cecilia

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.