Att berätta om satan/ Strategi, omstörtning/VIDEO

 

Wilkerson predikan  – satans sista strategi –  omstörta alla sant troende – kyrkan faller med dem.
Låt den Helige Ande kärleksfullt övertyga dig om vad som är syndigt i ditt liv. Lämna det bakom dig, och Guds liv och löften ska komma tillbaka förnyade.

satan´s finale war plan:
http://www.youtube.com/watch?v=4WuPAOzkFBs

Predikan börjar efter ca 5-6 min sång.

*

Vad som än kommer att hända måste vi lita på att Gud är vid makten och att hans planer kommer att gå i lås, bli förverkligade-  precis som han har utlovat.
Han kan till och med använda motståndare för att förverkliga sina planer. Ondskan har tillåtis genomsyra denna världen men den nya jorden kommer inte att veta av synd. Uppenbarelseboken, ja hela bibeln är mycket tydlig i sin skrift. /Maria

Världen och dess herrar är ganska små men Gud är stor och Allsmäktig! 

2 thoughts on “Att berätta om satan/ Strategi, omstörtning/VIDEO

  1. Det sägs ju att man skall sopa rent framför sin egen dörr först innan man kan komma att anklaga andra eller klaga på att de görfel eller lever fel.
    Ja man måste se på vad man själv gör.
    David har rätt.

    Synden i ens liv är alltid det som stör relationen- vilken synd det än är så skall den inte finnas om man vill tillhöra och gå med Jesus. Då måste man rensa.

    Det är så sant som du skriver: En vanlig drink i vår tid är ”alla människor är frälsta och inneslutna i Guds nåd”, fast man inte vet om det än.

    Ja man tror att det är så men det är ju fel.

    Rensa inom sig och bland synden och ge HELA sitt jag till Kristus, det är vad man bör göra. DET NYA LIVET kan ju inte fungera utan omvändelse, men det predikas inte om det…var ska man få veta…det är synd om människor.
    /Maria

  2. Wilkerson säger i predikan att det räcker med lite smolk i trons bägare (“en fluga i smörjelsen”) för att vårt vittnesbörd ska falla. Vilka är vi att tala om moraliska saker när vi inte kan hålla tassarna borta själva? Börja med ditt eget hus, borde man kanske tänka på lite oftare.

    Det är ju så sant att det inte går att stå upp för Kristus, om man inte tillhör Honom helhjärtligt. Synden inom oss gör att vi inte kan vinna människor. Därför vill fienden “bjuda oss på drinkar” hela tiden. Det finns även religiösa drinkar att ta, för den som gillar dem bättre.

    En vanlig drink i vår tid är “alla människor är frälsta och inneslutna i Guds nåd”, fast man inte vet om det än.

    “Alla kommer till himlen”, fast man kanske inte har en tanke på att komma dit.

    Vi borde låta Gud Fader och Jesus sätta villkoren för vem som kommer. Vi är bjudna oförtjänt och har fått samma bjudningskort allihop. 🙂

    Det stang till i hjärtat när Wilkerson sa: “Din (hemliga) synd gör din tro och ditt vittnesbörd overksamt.”

    Så sant! Hur många gånger har man inte känt det inom sig?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.