Jesu Uppståndelse/ Se länk om att inte fira påsk…..

I Matteus evangelium kap 28 berättas det att Jesus uppstår från de döda, han visar sig för de sörjande kvinnorna och han uppenbarar sig för sina lärjungar i Galileen. Han befaller dem (!) att såsom hans sändebud gå ut bland ALLA FOLK.

Följ med mig till kap 28 och 11 versen för här, och i följande verser hittar du något så viktigt:

*Men under det att de voro på vägen kommo några av väktarna till staden och underrättade översteprästerna om allt det som hade hänt. 

(Graven där Jesus hade legat var tom, och väktarna var alltså helt förskräckta vid den jordbävning som kom, de var rädda för ängeln och att Jesus inte fanns i graven.) VAR står det att det kallades för påsk….då Jesus dog och uppstod..

vers 13: “Då församlade sig dessa (översteprästerna och väktarna) jämte de äldste; och sedan de hade fattat sitt beslut, gåvo de en ganska stor summa penningar åt krigsmännen…och sade: “Så skolen I säga: “Hans lärjungar kommo om natten och stulo bort honom, medan vi sovo.” (De skulle alltså berätta att Jesus var bortrövad..därför var graven tom…)

Vers 14: “Och om saken kommer för landshövdingens öron, så skola vi ställa honom till freds och sörja för, /ordna/att I kunnen vara utan bekymmer.”

vers 15: “Och de togo emot penningarna och gjorde såsom man hade lärt dem. Och det talet utspriddes bland judarna och det är gängse bland dem ännu i denna dag.”

Ser du vart jag vill komma med dessa verser? Tala om korrupta och penninghungriga människor, samhälle, och om rädda människor. Bibeln berättar att  Jesus HAR uppstått, men man talar TYST om det. Man blir MUTAD för att INTE berätta vad som verkligen hänt.

Och det värsta..judarna tror inte på att Jesus lever och skall komma tillbaka.Därför ber vi om väckelse för dem.

Nattvarden firar vi till Jesu åminnelse…..

men egentligen så borde det räcka att säga att NT inte säger vi ska fira påsk utan nattvarden. -att det är dags att sluta kompromissa med Sanningen.
(liksom sluta fira jul) jul det är  också ett gudanamn!
 
NT är vår mönsterbild för allt!  /Maria

SE LÄNKAR om “påsk”

http://www.libertytothecaptives.net/easter_not_worshipping_in_truth.html
 
http://www.cause-of-god.com/easter.html

2 thoughts on “Jesu Uppståndelse/ Se länk om att inte fira påsk…..

  1. Ja det är det högsta vi kan få vara med om: Att lära känna Gud.
    Han skulle INTE ge oss bibeln/sitt Ord om han inte ville oss så innerligt väl.
    Det tog mig många år också att erkänna att han är Gud, och ville frälsa mig, jag var inte riktigt på hans linje kan man säga!
    Men jag fick ge mig, och jag är så tacksam. Kung Jesus, vi prisar dig!
    Människor vill flytta in i himmelriket men utan att böja sig först, eller göra himmelen till något de själva skapat…vilket hemskt sätt emot Gud.
    /Maria

  2. Tänkte på ordet: himmelriket är som en bjudning, en fest. Alla är bjudna, men de flesta får förhinder. Vissa nöjer sig inte med himmelriket, utan vill ta över festen, bygga om huset själva.

    Om vi skulle kunna finna Gud överallt.
    Varför skulle vi bry oss om vad Gud säger i Bibeln, då?

    Gud skulle väl inte bemödat sig om att ge oss Bibeln, och visa oss hur Han vill att vi ska tänka, om vi själva kunde nå frälsning genom meditationer/läsningar av heliga farbröder/rituell rening/ritualer?

    Vem vill att människor inte ska bli frälsta från sina synder?

    Gud vill att vi ska bli det. På det sätt som Han har bestämt!

    Det tog mig många år att erkänna det, och när jag gjorde det började Gud tala i mitt liv! Jag är inte felfri, men Gud kom för att frälsa syndare som oss!

    Vilket erbjudande!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.