Att berätta om Nya Testamentet/ Tro

 För många människor låter det som en saga eller en dålig historia eller rätt och slätt en stor osanning att man blir dömd för att inte ha tro på Jesus. Men det är ju faktiskt sanning. Jesus sade till lärjungarna:

* “De som lyssnar till er lyssnar till mig. Och de som avvisar er avvisar mig. Och de som avvisar mig avvisar Gud som sände mig.” /Luk 10:16   I verserna före säger Jesus om människorna i Kafernaum att de kommer att störtas ner i helvetet. Varför? För att de inte tog emot Jesus, och för att de inte ville förstå och ta emot Jesu budskap och ändra på sina liv, kort sagt: komma till tro.

Det är mycket allvarligt och det är verkligen sant det som Jesus säger. Guds rike tillhör alla och Jesus tackar Gud för att den andliga sanningen gäller alla och inte bara en utvald elit.

Vi kanske tycker idag att de rika, framgångsrika, de vackra och de intelligenta och mäktiga är de som bör styra och upphöjas. Men det är ju inte sant. Jesus säger mycket tydligt ifrån att det som är viktigast är att människors namn skall vara skrivna i himmelen. / Luk 10:20

Låt oss tacka Gud för att vi alla har samma förutsättningar att ta emot honom. Lita på Gud och inte på dina personliga egenskaper, ta emot Jesus i ditt liv.

Jesu uppdrag var att tala om vem Gud, Fadern, är. /Luk 10:22/ Jesus förklarade Guds kärlek i liknelser, genom undervisning och framför allt genom sitt liv. Det är lättare för oss att förstå vem Gud är om vi granskar hur Jesus gjorde i olika situationer, vilka principer han hade och hans inställning till människor.

*Frälsare Jesus, tack att du kallar mig att komma som jag är med bördor och bekymmer. Du ger vila och ro, ny kraft och hjälp att vandra vidare. Jag tackar dig, och jag kommer./B Karlsson

4 thoughts on “Att berätta om Nya Testamentet/ Tro

  1. om du har möjlighet så skicka all den undervisning som du har när det gäller
    samma undervisning som Sven Raichman
    lenart jareteg
    det vore fint tack för denna fina sida
    har även skype om du vill höra av dig
    eagle_Patrik
    hör av dig till mig ….
    jag och min fru skulle uppskatt DET….

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.