År 2011 /365 dgr att tjäna Jesus . Lukas 9:23-24

 

I have a Maker He formed My heart,  Before even time began. My life was in his hands, He knows my name, He knows my everythought,
He see each tear that falls, and hear me when  I call ……

http://www.youtube.com/user/MariaEvighet#p/f/54/3mLebYM4VVo 

I Have a Maker

 

Jag är så glad att vi får fortsätta att prisa Jesu namn och veta allt han gjort för oss. Jag är så glad att läsa Guds Ord och njuta av att Anden leder.
Apostlagärningarna berättar och vi lever med i texten:

*När Jesus uppstått ur sin grav, Han sina vittnen löftet gav Om Anden, faderns gåva stor, Förrän han upp till himlen for.

Kör:
Han löftet höll, Han löftet höll, Och Anden över alla föll,  Som höllo ut i endräkt skön Och bidade i tro och bön.

Den syn man såg var underbar: På var och en sken elden klar, Och Anden fyllde allas bröst, Och talet blev Guds egen röst.

Och verkan utav detta dop, Den fick man skåde i den hop, Som man förökad såg var dag Och villigt lydde Andens lag.
Man fann på deras panna ren Ett härlighetens återsken, Som återgav den inre frid, De ägde uti storm och strid.*

””

Kung David säger om Jesus:  *Jag har haft Herren för mina ögon alltid, ja, han är på min högra sida, för att jag icke skall vackla.* Apg 2:25
Vi kan leva i den apostoliska tiden – om vi vill. Vi kan känna elden och leva i den- om vi vill. Vi kan gå med Jesus –  så klart vi vill!

Gud kan använda dramatiska medel i sitt arbete med dig, men det kan också hända att han är lågmäld. Vi är Jesu lärjungar och vi vill vara det, eller hur?
….Och det skall ske att var och en som åkallar Herrens namn, han skall varda frälst. Apg 2:21

Ett Nytt År 2011, Tänk att få följa Jesus varje stund, varje dag av året.   /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.