Antikrist

Antikrist. Inget vackert namn tycker jag. Vi vet att vi lever i tider som inte är så bra. Det kommer att komma tider som blir värre.

Vi ser dessa tider redan i antågande. Vi märker tydligt att människor vänder sig emot kristendomen och de kristna. Och det kommer att komma fler och fler människor som vänder sig emot de kristna. Så det som står i Uppenbarelseboken skall vi ta på största allvar.

Det var inga roliga tider då man förföljde kristna förr, och de fick lida. I dagens värld får kristna som står upp för Jesus lida oerhört. Vi har inte den förföljdelsen i Sverige så vi kan inte föreställa oss hur det skulle kunna vara . Men läser man rapporter från t ex Kina och andra länder då förstår man att det att vara kristen inte är lätt.

Jesus kallas för Morgonstjärnan i 2 Petr 1:19; Upp 2:28 och 22:16. Han kommer att lysa upp scenen när allt är som mörkast, han kommer att avslöja allt ont, all ondska. Han kommer med sin sannings ljus.

5 thoughts on “Antikrist

  1. http://www.aftonbladet.se/debatt/article247483.ab
    Biblen säger JA till abort.
    Jag HATAR abort!
    Bibeln står det skrivet att homo/bisexualitet är en synd.
    Man ska respekterar de olika sexuellaläggningarna. m.m. ******************************** AFTONBLADETS INLÄGG
    ********************************

    Tror du på allt som tidn skriver? Vad säger bibeln?

    Jag säger: Jag vill inte att ofödda barn ska dödas.

    Jag vill inte läsa osanningar i tidningarna. Det som står om GT , Gamla testamentet här ….vi lever enligt NYA TESTAMENTET nu och gör så som Jesus vill. Och de som hänvisar till texterna vet inte tillräckligt för att kunna förstå. Ja det är en synd att vara homosexuell. Gud har sagt så. Och man behöver inte vara det, man kan ändra på sig. men ungdomar idag vet så lite, de vill inte veta av Gud och lyssna på honom. Det är tragiskt.

    Hälsn Maria

  2. Hej Ulrika. Jag talar inte speciellt om den gamla tiden, är inte korstågen förbi? Jag talar om den tiden som är nu, och förföljelse finns och kommer att komma starkare för den som vill bekänna Jesus som Herre.
    Vi lever i en ny tid och särskilt de kristna kommer att få det svårt, vad händer i t ex Kina, vet du det? Där avrättar man folk på löpande band för att de bekänner Jesus.
    Mvh Maria

  3. kristna har aldrig haft det lätt?? eh, korstågen som tvingade med våld att få med sig folk till kristendomen, när kyrkan hade all makt då var ,man tvungen att vara kristen om man ville ha livet i behåll. homosexuella har heller aldrig haft det lätt, och det har inte svarta och judar heller haft.(när man ändå pratar om förtryckta folkgrupper)

  4. “antikrist” när han kommer gäller det att stå på sig och öppet erkänna JESUS som den som har makten,för det kan vi få lida hån o spe men sätt din tillit till JESUS han för mår mer än vi kan ana,men han har motståndare i hela världen FN OCH EU varifrån
    dom strävar efter herravälde över hela klotet
    t..o.m.sydamerika vill inngå europa unionen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.