Andlig tillväxt- 1 Petrus 2:20-25. Är du frälst? Växer du till i andlighet?

andlig tillväxt

1 Petr 2:20 Vad är det för berömvärt, om ni härdar ut med att bli slagna när ni handlar orätt? Men om ni håller ut när ni får lida fast ni handlar rätt, då är det nåd från Gud. 21 Detta har ni blivit kallade till. Kristus led ju i ert ställe och efterlämnade ett exempel åt er, för att ni skulle följa i hans fotspår. 22 Han hade inte begått någon synd, och svek fanns inte i hans mun . 23 När han blev smädad, smädade han inte igen, och när han led, hotade han inte, utan överlämnade sin sak åt honom som dömer rättvist. 24 Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade. 25 Ni var som vilsegångna får, men nu har ni vänt om till era själars herde och vårdare.

*
Vilse-gånga får finns det gott om, fast de borde vara ett fåtal. Vi som är  troende blir ofta slagna, varför det då? JO för att vi går Jesu väg, för att vi står på hans ord. Vi handlar rätt men blir felbedömda och dömda av människor som inte begriper sitt eget bästa.
Vi har ju fått NÅDEN att bli FRÄLSTA!
Jesus led i vårt ställe för att vi skulle slippa bli dödade och dö en evig död, vi blev skonade genom hans död och genom hans blod som rann på Golgata!
Vi SKA följa i hans fotspår, vad som än händer.
Han gav inte igen då de hånade och slog honom! Kan vi tåla allt det som kanske kommer framöver? kan vi tåla piskrapp och sår och vansinnigheter som tortyr eller liknande?
Kan vi hålla munnen stängd då? Ja kanske, om vi lever i den helige Andes hjälp.
Dör vi bort från synderna vi haft eller lever vi kvar i dem som frälsta? Är man villig till omvändelse på alla plan?
ATT VARA FRÄLST betyder att vi ska ha och leva i det NYA LIVET och arbeta på vår frälsning!! VARJE dag kan vara EN KAMP att kunna FÖLJA JESUS, inte någon dans på rosor!
Genom hans sår och hans död har vi helbrägdagörelse och det kan vara på MÅNGA områden i livet!
Ja det står massor av utropstecken här i texten och det gör det för att Bibelns ord och jag vill visa på ALLVARET i TEXTEN.
Jag har vänt om till min herde och vårdare, han vårdar om min själ, om mitt liv, han har FRÄLST mig.
Har han FRÄLST DIG??

NamnlösMaria

One thought on “Andlig tillväxt- 1 Petrus 2:20-25. Är du frälst? Växer du till i andlighet?

  1. JESUS såg jag 2006 i röd dräkt nedanför min säng sedan drömmer jag om honom regelbundet och det är som jag fått del i andevärden guds himmel redan här på jorden vittnar till Er andra som kan få tröst. Min s on såg anglar i en kyrka fick inte kontakt med honom i slutet av gudstjänsten när han låg i sängen berättade om 2 ljusvarelser ii vitt med ett ljusken en av dem hade ett guldband frampå
    Med vänlig hälsning
    D-läkaer och barnsjuksköterska

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.