A I och Odödlighet är på modet och robotar kommer. EVIGT LIV kan bara JESUS ge!

A I    Artificiell Intelligens………  och Gud har ALLT under kontroll!

Det betyder artificiell intelligence och det är vad som håller på att ta över vissa kretsar i världen, d v s människor som promotar robotar m m  och konstigheter i stället för människor.
Det finns en sida till av saken , och ja, flera, och det är så att man pratar mycket om att vara ODÖDLIG.

I söndags på radio P1 berättade och diskuterade man om AI och om att få EVIGT LIV. Men man berättade INTE om att GUD ger Evigt liv utan hör och häpna, man säger att döden är ett PROBLEM som ska lösas!
Man sade att man får evigt liv om man byter ut det som är fel och sjukt på människan och så småningom kan man leva för evigt för man kan BESEGRA DÖDEN! Hmm. Har de rätt tro du? Om vi fortsätter om vad P1-programmet sade så säger man då att DÖDEN är en SJUKDOM! Att livet är en MENTAL RESA och det är INTE OK att dö! Så säger man i radio och tv och på you tube i dagens samhälle/värld! Jag kallar det för galenskaper i allra högsta grad, ja det är fullständigt vansinne av dem som är ateister, m m och fullständigt OVETANDE om Jesus/Gud och tro. HUR vågar man skända Vår HERRE på det viset? det undrar jag! Bibelordet säger:
Genom sin död blev Jesus det offer som befriade oss från döden. Genom att uppstå besegrade han döden, vår fiende (se Rom 6:5-11; 1 Kor 15).   Ser du? Läste du? Ja Jesus Besegrade döden! Men en som inte kan sin bibel kommer med AI som rättesnöre i framtiden som är NU! Akta er människor för att gå in i det.
Här kan du läsa mer sedan om AI: https://gospel.jesuslever.eu/ai-artificiell-intelligens-transhumanism-gud-har-allt-under-kontroll/

Jesu död och uppståndelse befriar oss från dödsfruktan eftersom döden är besegrad. Kanske behöver några av dina närmaste uppleva den befrielse från dödsfruktan som bara Kristus kan ge. Alla som lever med en rädsla för döden borde ges möjligheten att höra om Jesu seger. Vår omgivning borde få höra om detta befriande budskap!
JESUS har besegrat döden, han lever för att han Uppstod från döden, Döden kunde INTE behålla honom.
Jesus dog för dig och för mig- ja han dog för ALLA på denna jorden. Han gav allt för att vi skulle få möjlighet till frälsning och till ett evigt liv med honom. När du ser bibelorden ovan så ser du ju hur striden är över: JESUS dog för oss och han BESEGRADE SATAN också för att han (Jesus) uppstod från döden och han kommer tillbaka för att döma jordens invånare. Därför kan Satan inte ta ditt liv om du har Jesus till Herre.
Du är FRI då du är frälst och lever så som Gud vill, alltså efter hans vilja.
Sök Jesus innan det är för sent!!!

  att följa Jesus???

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.